Referensuppdrag / United Spaceswww.unitedspaces.com

Ny logotyp och varumärkesidentitet– United Spaces

United Spaces är det ledande kontorshotellet i Sverige med fokus på att erbjuda kontorslösningar för företag som växer och vill verka i kreativa miljöer på de bästa adresserna. När man stod inför en expansion ville man modernisera sin kommunikation. En ny företagsidentitet var en viktig del av detta arbete. Den befintliga identiteten var daterad, omodern och oflexibel.

Uppdrag
Edelström Design fick uppdraget, i konkurrens med andra större svenska designbyråer, att skapa en ny företagsidentitet som bättre speglade den ambition och expansion som varumärket stod inför. United Spaces behövde form för många olika kanaler, webb, print, event, utställning, interiörer, etc

Resultat
Edelström skapade en designplattform med ny logotyp, grafiska riktlinjer och malldokument. Edelström jobbade ut den nya profilen i alla kommunikationskanaler som webbplats, skyltsystem, säljande broschyrer, menyer, skärmar mm. Dessa har sedan använts som mallar internt på United Spaces. Tack till Vd Göran Garberg och övriga i projektgruppen för ett mycket intressant projekt och ett mycket intressant varumärke.

Tjänster
– Varumärkesidentitet
– Design logotyp
– Grafisk profil
– Designmanual
– Design och struktur av webbplats
– Design av mallar för produktblad, presentationer, office-dokument etc.
– Inriktning för fotografi och inredning

Webbplatsen byggdes av Sveriges bästa webbyrå Triggerfish.

Ord från uppdragsgivare

”En av våra medgrundare hade tidigare jobbat med Edelström Design och vi hade en bra dialog som ledde till ett bra resultat - en visuell plattform när United Spaces nu växer. Därefter har vi regelbundet anlitat Edelström Design när vi haft behov. Vi på United Spaces är mycket nöjda med resultatet och har fått mycket bra respons från vår målgrupp.”

Göran GarbergCEO och Grundare, United Spaces