Air Target
—
Ny moderniserad varumärkesidentitet och varumärkes- kommunikation
Air Target Sweden AB utvecklar, tillverkar, säljer och distribuerar utrustning för militär övningsskjutning i form av olika typer av unika indikeringssystem för presentation av skjutdata. Företaget grundades 1956 och är en global leverantör till militära organisationer och försvarsindustri i mer än 30 länder och omsätter cirka 20 MSEK. Företaget finns i Kista utanför Stockholm.
När investmentbolaget Teqnion köpte Air Target och Martin Normark, vd Air Target, och Johan Steene, vd Teqnion, påbörjade utvecklingen av företaget var en del av detta arbete att förnya och modernisera varumärket och den visuella varumärkesidentiteten.
Edelström Design fick uppdraget och jobbar löpande med Air Targets kommunikation.
Discipliner
- Design varumärkesidentitet
- Design logotyp
- Grafisk profil
- Designmanual
- Design och produktion webbplats
- Design trycksaker
- Design mallar












”Air Target delivers modern acoustical scoring systems for quality live firing practice and performance. Solutions that provides the weapon system-operators with instant feedback, turning each fired shot into valuable experience.”
Martin Normark
CEO, Air Target