Recipo

En ny varumärkesidentitet och grafisk plattform till en växande koncern

Recipo är ett nytt kollektivt insamlings- och återvinningssystem för elektroniska enheter med verksamhet i Sverige, Norge och Danmark. Bakom Recipo finns några av Nordens främsta elproducenter som Elgiganten, Siba med flera. Recipos produkter och tjänster gör att det blir enkelt och kostnadseffektivt som producent att ställa om till en cirkulär ekonomi och leva upp till lagkrav.

Edelström Design har tagit fram en helt ny identitet och designprogram som samlar alla branschområden i en röst och ett visuellt uttryck. Logotypens ordbild och den visuella identiteten har inspirerats av begreppet ”den cirkulära ekonomin” som är en central del i Recipos produkter och tjänster. I uppdraget ingick alltifrån varumärkesstrategi, logotypens design, design av företagsidentitet, design av webbplats, produktdesign mm.

Discipliner
– Varumärkesidentitet
– Design logotyp
– Grafisk profil
– Designmanual
– Design, struktur och produktion av webbplats
– Förpackningsdesign, återvinningskärl

recipo.se/

brand-identity-design-logo-recipo
design-manual-grafisk-profil-recipo
design-web-recipo
design-logo-subbrand-secure-collect-recipo
design-illustration-secure-collect-recipo
design-logo-circular-electronics-day-recipo-2
recipo-logo_sketch
recipo-icons-design
design-illustration-secure-collect-recipo-2
container-design
josef-tapper-vd-recipo
”Edelström Design har hjälpt oss i vårt varumärkesarbete när vi skulle växa och expandera på en nordisk och europeisk marknad. Företaget har gått från ett splittrat uttryck till en samlad och enad bild av alla våra affärsområden. Det reflekterar verkligen oss som företag och oss som som arbetar här och vår position på marknaden. Vi och våra produkter är unga, snabba, enkla och effektiva. Det reflekteras i vår nya identitet.”

Josef Tapper
CEO, Recipo